Træn til maraton på et løbebånd!

rwHvis du planlægger at løbe et maraton til foråret , er du sikkert klar over, at du bliver nødt til at træne igennem vinteren hvis du ønsker, at opfylde dine mål. Selv om dette ikke er noget problem for løbere , der bor i varmere klimaer, udgør det en reel udfordring for dem af os, der bor i lande og områder, der bliver omringet af is, sne og minusgrader. Der er masser af tøj og fodtøjs muligheder for at hjælpe dig med at kæmpe igennem vinteren.

“Men de ekstra lag og vinter sko kan begrænse , når det kommer til hårde trænings øvelser, som intervaller. For mange løbere , er løsningen på problemet naturligvis et løbebånd (kilde, Løbebånd.dk)

Løbetræning kan være svært at få udført om vinteren , især på grund af, is glatte veje , sne, frysende kolde temperaturer og færre dagtimerne. Et Løbebånd er et fantastisk værktøj til at bekæmpe hver af disse barrierer. Løbebåndet giver dig også en chance for at fokusere på at perfektionere din løbe formular/rutine , som kan være sværere på et variabelt terræn.

Mens vi hele tiden aktiverer forskellige muskler til at reagere på de uregelmæssigheder der er på en vej eller sti , giver løbebåndet ikke sådan en spredning . Det er en rigtig god ide, at bruge løbebåndet, men du bør undgå at ligge størstedelen af ​​dine kilometertal på denne måde. Det er en rigtig god ide at varierer din løbetræning udendørs samt på løbebåndet, hvilket giver dig fordele på forskellige måder. De bedste øvelser til at løbe på et løbebånd , er dem , der kræver et hurtigere tempo , som du måske har problemer med på isglatte fortove eller mod en kold modvind . Vi anbefaler, at du indstiller hældningen af løbebåndet til 1 til 2 procent for hurtigere løb. ” Da der ikke er nogen vind at kæmpe mod, er løb på løbebånd lettere. Når man skruer op for hældningen på løbebåndet kommer man tættere på hvordan det er at løbeudenfor. Overvej ovennævnte løbebånds træninger til træning af dit marathon, næste gang sneen flyver eller temperaturen falder. Selv om mange løbere frygter løbebåndet, kan det være en god måde at få en kvalitets præget træning når vejret er koldt og trist udenfor.

Hvis du ønsker at finde programmer til løbetræninger på løbebåndet, herunder både 5 km, 10 km, 15 km, og et halv maraton, skal du blot klikke HER

Vi håber i fandt vores artikel interessent!

Related posts:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *